03 تیر 1405

مدیریت مصرف حامل های انرژی در ایام سرد

احتراما متن نامه ارسالی از اتاق اصناف ایران به جهت مدیریت مصرف حامل های انرژی در ایام سرد جهت اطلاع ارسال میگردد.

مدیریت مصرف حامل های انرژی در ایام سرد

((همانگونه که مطلعید با توجه به شرایط جوی و کاهش سالانه بارشها و نزولات آسمانی کشور با مشکل کم آبی و به تبع کمبود تولید برق مواجه میباشد. از آنجا که این دو کالای راهبردی از یکدیگر جدا نبوده و به دلیل کاهش توان تولید انرژی برق آبی که به دلیل کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای کشور صورت گرفته است هرگونه افزایش یا کاهش در میزان مصرف آب و برق به صورت دینامیک بر روی یکدیگر تأثیرگذار خواهد بود. از سوی دیگر در مواردی که برق کشور از محل سوختهای فسیلی به ویژه گاز که خود با بحران کمبود برای نیروگاهها مواجه است تأمین میشود باعث صدمات وارده به محیط زیست و آلودگی هوا گردیده بنابراین موضوع مدیریت مصرف در استفاده از گاز و برق نقش کلیدی داشته و با عبور از مسئله بحرانی ناشی از کمبود سبب اصلاح الگو مصرف در بخش تجاری و خانگی خواهد شد. لذا با توجه به چالشهای حوزه های مختلف انرژی ناشی از کمبود و ناترازی ضروری است به منظور تأمین پایدار انرژی در کشور به نحو مقتضی و به ویژه با عدم استفاده از دستگاههای پرمصرف و یا جایگزینی سیستم های گرمایشی تابشی، صرفه جویی لازم در استفاده از حاملهای انرژی صورت پذیرد.))

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

×
modal image
خانه جستجو اخبارها تماس با ما