اینتاکد چیست؟

اینتاکد چیست؟

 اینتاکد چیست؟

 

یکی از موضوعاتی که به شدت روی آن تاکید میشود، انتخاب یک اینتاکد صحیح برای کسبوکارتان است.

 

اینتاکد چیست؟ در پاسخ باید گفت اینتاکد مخفف عبارت International standard industrial classification به معنای طبقه بندی صنعتی استاندارد بین المللی است.

 

اینتاکدها در واقع شناسههایی هستند که به هر کسبوکاری به صورت خاص اختصاص یافته و ضرایب یا درصدهای خاصی دارند.

 

این نوع شناسهها به منظور طبقه بندی مشاغل، فعالیتهای اقتصادی و کسبوکارها از سوی سازمان امور مالیاتی تعریف شده و شامل بیش از صدها مورد هستند. اینتاکدها برای مدیریت مشاغل مختلف کشور، به ۳ دسته کلی تقسیم میشوند که عبارتند از:

 

اینتاکدهای مشاغل خدماتی.

اینتاکدهای مشاغل بازرگانی.

اینتاکدهای مشاغل تولیدی.

 

تعیین اینتاکد در هنگام ایجاد پرونده مالیاتی ضروری بوده و میبایست به دقت انجام شود. چراکه در تعیین هزینه مالیاتی بسیار تاثیر گذار است.

 

اینتاکدها که برای دسته بندی مشاغل استفاده میشوند، کارکرد اصلی خود را در سازمان امور مالیاتی دارند. بدین معنا که این کدها به هر کسبوکار تعلق گرفته و درصد سود آن کسبوکار را به صورت تخمینی، تعیین میکنند.

 

حال سازمان امور مالیاتی از این درصدها استفاده میکند تا مقدار سودی که کسبوکار در طول فعالیت در سال جاری را داشته است، بدست آورد. همانطور که میدانید، ممکن است سازمان امور مالیاتی به دلیل عدم دسترسی به مدارک فروش و یا عدم ارائه آنها توسط مودی، نتواند میزان فروش و سود را به طور دقیق بدست آورد. در این حالت از این کدها استفاده میکند تا مقدار سود خالص تخمینی که کسبوکار با توجه به رقم فروش خود بدست آورده است را محاسبه کند.

 

کلیه حقوق برای اتحادیه صنف فن آوران الکترونیک و رایانه شهرستان رشت محفوظ است | طراحی و پیاده سازی : مهیانت شمال