تفاوت گارانتی با وارانتی

گارانتی بهتر است یا وارانتی حتما واژه های گارانتی و وارانتی را در هنگام خربد یک محصول شنیده اید اما ممکن است معنی دقیق آنها را ندایند یا اینکه مفاهیم آن را اشتباه متوجه شده باشید. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با مفهوم دقیق این اصلاحات آشنا سازیم تا بدین وسیله بتوانید محصولی مناسب و بهتری را انتخاب و خرید نمایید و در آخر به شما خواهیم گفت گارانتی بهتر است یا وارانتی؟ بازار ابزارآلات مملو از محصولات با برند های مختلف و دسته بندی های مختلف همون ابزار باغبانی، برقی، شارژی، دستی، جوش و برش، نجاری و انواع یراق آلات است. هر کدام از اینها کیفیت و کارایی متفاوتی دارند. این موضوع انتخاب را برای خریدار سخت می کند. در این میان چیزی که برای مصرف کننده مهم به نظر می رسد تضمین کیفیت و تطابق آن با استانداردهاست که با دو واژه گارانتی و وارانتی بیان می شود.

گارانتی چیست؟ Guarantee

گارانتی در واقع تعهدنامه است که تولید کنندگان محصول به مصرف کنندگان می دهند تا کالایی را که خریداری نموده در مدت زمان معین و مشخص کاملا درست کار خواهد کرد و در صورتی که در مدت زمان تعیین شده لوازم یا ابزار برقی خریداری شده، دچار عیب و نقص و خرابی شود، تولید کننده وظیفه دارد محصول مورد نظر را تعمیر، تعویض یا پس بگیرد. در واقع گارانتی به رفع ایرادات ناشی از تولید می پردازد و در جایی که مصرف کننده هیچ نقشی در خرابی محصول نداشته به کمک مصرف کننده آمده و مشکل به وجود آمده را رفع می نماید.

لازم به ذکر است که  گارانتی به عنوان حقوق مصرف کننده شناخته شده است و چنانچه کیفیت یا عملکرد محصول کمتر از حد تعریف شده باشد، تولید کننده مسئول آن می باشد. در مورد گارانتی ابزارآلات صنعتی می توان گفت که تولید کنندگان گارانتی مشخص و معینی را برای محصولات خود در نظر گرفته اند که در واقع برای جلب رضایت مشتریان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال گارانتی ابزارآلات رونیکس به شرح زیر می باشد:

۱۲ ماه گارانتی تعویض قطعات و تعمیر ابزارهای بادی و برقی

۳۶۵ روز گارانتی برای ابزارهای برقی و ۴۵۶ روز برای ابزارهای بادی

گارانتی چیست

وارانتی چیست؟ Warranty

وارانتی یک تضمین است که عنوان می‌کند که واقعیات و ویژگی های عنوان شده در رابطه با محصول انتخابی حقیقت داشته و مشخص می‌کند که محصول استاندارد‌های مشخص شده را داشته و کیفیت و عملکرد آن مطابق استانداردها می باشد. مدت زمان و بازه ای که برای ورانتی تعریف می شود معمولا بیشتر از گارانتی در نظر گرفته می شود. لازم است بدانید که در وارانتی محصول پس گرفته نمی شود و فقط امکان تعویض و تعمیر آن وجود دارد. به بیان ساده تر می توان گفت؛ قولی است که بین فروشنده و خریدار گذاشته می شود و فروشنده از طرف تولید کننده تاکید می کند که محصول او در مدت زمان مشخص با همان مشخصات اولیه کار خواهد کرد. علاوه بر این تولید کننده باید در مدت زمان تعیین شده، در صورت بروز مشکل برای محصول، می بایست هزینه تعمیر یا تعویض قطعات را به عهده بگیرد.در این صورت مصرف کننده  لازم نیست در طول مدت وارانتی هزینه ای بابت تعمیرات بپردازد. در موقع خرید ابزارآلات صنعتی می توانید به این مورد نیز توجه نمایید این مورد نیز همانند گارانتی جهت جلب رضایت مشتریان عزیز در نظر گرفته می شود.

وارانتی چیست

اصلی‌ترین تفاوت‌ های گارانتی و وارانتی

  • گارانتی سندی نوشته شده و وارانتی اظهارنامه ضمنی می باشد.
  • در مورد گارانتی امکان بازگشت وجه وجود دارد اما در وارانتی اینطور نیست.
  • مدت زمان گارانتی بسته به موارد متفاوت خواهد بود اما وارانتی یک مدت زمان طولانی دارد و به هر بخش از یک محصول مربوط می‌شود.
  • در گارانتی اگر کیفیت محصول کمتر از میزان مشخص شده باشد، تعمیر، تعویض یا پس گرفته خواهد شد اما در وارانتی اگر ویژگی‌های محصول با موارد مطرح شده، همخوانی نداشته باشد، محصول جایگزین و یا تعمیر می شود.

نتیجه گیری

حال که با تفاوت این دو مفاهیم آشنا شدید، به طور قطع در مواقع خرید تصمیمات بهتری خواهید گرفت. این موضوع در مورد خرید ابزار نیز صدق می کند و شما می توانید با دید بازتر خرید نموده و قطعا انتخاب بهتر، مناسب تر و ایده آل تری خواهید داشت. اینکه گارانتی بهتر است یا وارانتی بستگی به شما و ترجیح شما دارد. شما گارانتی را ترجیح می دهید یا وارانتی را؟

https://mag.doctorabzar.com/difference-guarantee-warranty/

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است

بازدید امروز : 50     بازدید کل : 45263

© 2024 تمام حقوق این سایت برای اتحادیه صنف فن آوران الکترونیک و رایانه شهرستان رشت محفوظ است | طراحی شده : شرکت مهیانت شمال